LGR11

Jag har i helgen suttit och pillat in allt centralt innehåll från LGR11 i en mindmap för att sen kunna se om det finns några samordningsvinster att göra och chanser till ämnesövergripande arbete. Jag tror ju på det och att det ökar elevernas förståelse och intresse. Vi har ju nu en ny läroplan och är det Någongång vi ska ta chansen att förändra vår undervisning är det ju nu! Jag infogar en bild av tankekartan. Jag mailar den gärna till dig om du vill ha den i Mindjet Mindmaneger-format.

LGR11

14 responses to this post.

  1. Hej Helena, spännande! Jag skulle gärna få filen överskickad. Vet du om det finns någon gratisprogramvara som kan hantera filen? mailas till christer.holger @ thelearninglab.se. Det vore också spännande att höra hur ni tar arbetet vidare med klustrande av mål och planering av arbeten!

    Svara

  2. Posted by Helena L´Etrade on 12 september, 2011 at 15:24

    Hej tycker att det ser jättespännande ut och tar gärna del av dina tankar

    Svara

  3. Posted by Linda on 12 september, 2011 at 16:52

    Hej. Ser jättespännande ut, tar gärna del av ditt arbete på min mail…
    linda.larsson@tankom.nu

    M V H Linda
    konsult TänkOM
    MA/NO-lärare

    Svara

  4. Posted by Birgitta Wollin on 12 september, 2011 at 21:35

    wow! Vi på Björkbacken vill gärna ta del. Väldigt bra personligt mål du har.
    Birgitta

    Svara

  5. Hej! Vi har gjort ett liknande arbete (delvis beskrivet på http://faladsgardentankervidare.blogspot.com/ inlägg: Skolstart. Ska bli mycket spännande att se vad läsåret har att ge. Tar gärna del av din fil! viveca.dahl@lund.se

    Svara

  6. Posted by Stefan on 13 september, 2011 at 10:16

    Hej! Tar gärna del av din fil.
    Stefan Nilsson
    Klågerupskolan

    Svara

  7. Posted by Mats Ernestrand on 13 september, 2011 at 14:10

    Hej!
    Verkar otroligt bra och intressant. Jag tar gärna emot filen mats.ernestrand@gmail.com. Kommer att besöka bloggen fler gånger.

    Svara

  8. Posted by Cecilia on 14 september, 2011 at 10:22

    Maila mig gärna!

    Svara

  9. Kanon bra. Jag tar gärna maila den till mig.
    karin.tuvell@edu.smedjebacken.se
    väldigt bra blogg 🙂
    /Karin

    Svara

  10. Posted by Nathalie Thegel on 10 oktober, 2011 at 11:46

    Kanon! Jag vill också gärna ta del av den!
    nathalie.thegel@forshaga.se

    /Nathalie

    Svara

  11. Posted by Elisabeth Erkers on 27 oktober, 2011 at 14:00

    Hej

    tack för en trevlig blogg och många bra uppslag. Vilket jättejobb du har lagt ner, toppen!

    Jag vill gärna ta del av den.
    elisabeth.erkers@stockholm.se

    /Elisabeth

    Svara

Kommentera

