edcamp nr 2 Stockholm

Jag hade turen att hinna anmäla mig, innan de 45 platserna hastigt tog slut, till edcamp i Stockholm som gick av stapeln i LR Stockholms lokaler på Högbergsgatan, centralt på Södermalm, i torsdags den 23/11. Edcamp är toppentrevligt! och viktigt! Tänk så många lärare (och en del IT-pedagoger) som var villiga att ta 3,5 timmar av en vanlig vardagskväll till att diskutera frågor rörande skolutveckling! Formatet på knytkonferensen är bra, jag ska se till att vi testar det lokalt på skolan någon gång. Eftersom jag gillar att man ska dela med sig delar jag härmed mina anteckningar från edcamp:

Edcamp sthlm

klicka på länken ovan för pdf

 

läs twitterföde från kvällen: http://live.twingly.com/edcampsthlm

se livesändingen i efterhand via Per Falks Bambuser

läs mer om edcamp eller edcamp stockholm

Tack till arrangörerna Anna Kaya, Magnus Blixt och Per Falk  (och inte minst alla deltagare) för en trevlig och inspirerande kväll!

Kommentera

