2 år som bloggerska

Ja, häromdagen var det två år sedan jag skapade den här bloggen…Tiden går fort 🙂

Jag tog mig lite tid och scrollade nedåt bland inläggen. I början var det väldigt korta inlägg och sen har de blivit längre och längre… åh andra sidan färre…förmodligen har Twitter tagit över lite av det som jag använde bloggen till tidigare, dvs korta kommentarer till vad jag gjort i klassrummet. Nu blir det mindre konkret och mer visionärt på bloggen, det konkreta hamnar på Twitter.

Vad ger bloggandet mig då?

…jo ibland lite dåligt samvete eftersom att jag skriver lite mer sällan än vad jag skulle vilja …

Men:

Bloggandet/bloggen ger mig nya kontakter med andra intresserade lärare och en hel del feedback på ideér och påhitt. Det som jag framförallt upplever som positivt med att blogga är den utvecklingen som reflekterande texter ger mig rent personligen. Jag har förstått att jag ibland behöver ”skriva av mig” för att verkligen förstå och lära mig något nytt.

 

Ha en bra dag!

/Helena

 

One response to this post.

  1. Efter ditt besök här i Västervik så tror jag att du inspirerat många lärare här. Det såg ut så på utvärderingen i varje fall.
    Hoppas att adventsljuset kom väl till pass! 🙂

    Svara

Kommentera

