intensiva veckor…

 

 

Trevligt, intensivt, roligt, inspirerande, lite utmanande och rätt så spännande. Så kan de senaste veckorna i mitt lärarliv beskrivas. Jag har gjort massor av trevliga saker: Varit i Nynäshamn och pratat med matte/NO-lärare, gått vidare till final i innovativa lärartävlingen, pratat i Nacka-montern på SETT, träffat twänner, nya och gamla. Ätit middag med coola skolpersoner, haft folk på besök i klassrummet, intervjuats av kommunen, varit i Malmö och träffat mattelärare, träffat NT-utvecklare och några från Skolverket, pluggat, varit på pedagogisk pub, bestämt mig för att skriva en tekniklärobok och äntligen fått min lärar-legitimation. Och mellan allt detta massor med trevliga lektioner med 7a och 7b, samt en del konferenser. Multitaskande som jag är passade jag på att göra denna sammanställning av LGR11:s alla förmågor under en del av en konferens som inte direkt rörde mig…

2013-05-04_2139

Kommentera

