Kontaktannons

Ibland känner jag mig så förskräcklig ensam, jag längtar så efter att kunna planera ihop med någon , att spåna fritt tillsammans, att utmana varandra och inse att tillsammans blir det både roligare och bättre. Därför denna annons.

Finnes:

Pratsam högstadielärare i matte/NO/Teknik på Björknässkolan i Nacka kommun med 14,5 år i yrket

Intressen: Läroplaner i synnerhet de nu gällande styrdokumenten, forskning om skola och lärande, elevaktivitet och elevmedverkan samt 1:1 och allt som digital teknik kan förbättra i lärandet

Sökes:

Jag söker dig som brinner för dina elever, som inte är rädd för att prova nytt. Du som tror att elevdelaktighet är grunden vi ska stå på, som tror att allt går att fixa och att ingenting är omöjligt. Du som ser möjligheter istället för problem.

Mer:

Jag kommer, nästa läsår, att undervisa två 9:or i matte, fysik, kemi, biologi och teknik. Nog kan vi väl hitta på något tillsammans?

Kom och jobba med mig på Björknässkolan, det lutar åt att vi behöver rekrytera en ma/NO-lärare till nästa läsår. Men jag nöjer mig också med ”mindre”. Det räcker med att du tycker att det skulle vara kul att hitta på något ihop, du måste inte jobba på min skola, vi kan ju göra något ihop ändå.

2 responses to this post.

  1. Hei Helena!

    Nästan läskigt; jag skrev en väldigt snarlik kontaktannons för en tid sedan, men den lämnade aldrig editorn i mitt huvud. Min vardag må vara väldigt olik din – jag matematikundervisar intagna på fängelse och häkte i södra Sverige – men frågorna jag brottas med är ju ändå desamma. Om du vågar betro mig (david@krawaller.se) med din mailadress så borde vi ju absolut kunna hitta på något kul!🙂

    Allt gott!

    /D

    Svara

  2. Posted by Katarina Abrahamsson on 8 maj, 2014 at 20:03

    Hej Helena!
    Åh vad jag önskar att jag hade en kollega som du som brinner för att utveckla undervisningen i Ma/NO/Tk samt planera gemensamt. Jag brinner för samma saker som dig och kommer dessutom att undervisa minst 2 klasser i år 9 i matematik, biologi, kemi, fysik och teknik. Tyvärr har jag inte riktigt så goda förutsättningar som dig dvs mina elever har inte en till en utan i dagsläget har vi ca 30 datorer till 120 elever. Jag hade gärna spånat tillsammans med dig och försökt göra något kul även om mina förutsättningar ser lite annorlunda ut. Håller dock tummarna för att vi har fler datorer eller paddor till hösten. Du får gärna höra av dig till mig om du är intresserad min mail är katarina.abrahamsson@helsingborg.se

    Ha det så bra!

    /Katarina

    Svara

Kommentera

