#EnVecka på twitter

Det var Daniel Barker som började och sen fick jag överta stafettpinnen. Jag har nu under en veckas tid skrivit ned nästan allt jag gjort i min lärarvardag på Twitter under hashtaggen #EnVecka. Det har varit oerhört intressant att formulera mina olika arbetsuppgifter och jag tycker det gett mig en hel del när det gäller distans och reflektion. Jag inser att min vecka inte är representativ för lärarsverige men för mig är det representativ. Det har varit en del frustration över teknik som inte funkar ögonblickligen, en del utmaningar med elever som inte förstår, många möten och många samtal med kollegor men också med mina vänner i det utökade kollegiet. Ett seminarium på Skolverket där jag var för att lyssna på forskning om 1:1 och en pedagogisk pub. Handledning av mattelyft, samverkansmöte mellan fack och arbetsgivare på skolan, möte på kommunen och framförallt många fina lektioner med kloka elever. Väldigt lite tid utanför kontorstid ägnas åt jobbet, eventuell förtroendearbetstid hänger jag twitter.

Nedan är ett utdrag från veckans tweets (äldst underst):

 

2 responses to this post.

  1. Jag hade gärna gått i din klass! Jag har tyckt mycket om att gå i skola och lärarna är a och o. Kul att hitta dig här🙂 hälsningar Regina Bergendahl

    Svara

Kommentera

